kehitysparkki.at

Tavoita asiakkaat somessa

 

Hanna Puro yhteisöllisen viestinnän asiantuntijayritys Zentosta puhui yrittäjille Parkanossa.

Facebookissa toimii kaikki, missä on kasvot ja persoonaa pelissä. Nuoret tavoittaa YouTube-videoilla. Instagramissa kannattaa käyttää paljon hashtageja, joiden liiallinen käyttö Facebookissa taas ärsyttää.

Esimerkiksi tällaisilla vinkeillä evästi alueemme yrittäjiä Hanna Puro yhteisöllisen viestinnän asiantuntijayritys Zentosta. Puro tuli Kehitys-Parkin kutsumana Parkanoon puhumaan asiakkaiden tavoittamisesta somessa.

Hän painotti sisältöstrategian luomisen tärkeyttä. Kannattaa siis määritellä viestinnän tavoitteet sekä tutustua huolellisesti asiakkaisiin ja kohderyhmiin. Sen jälkeen valitaan kanavat, joissa asiakkaat ovat ja julkaistaan niissä säännöllisesti.

Kaksisuuntaisuus on tärkeää, joten keskustelua kannattaa pitää yllä. Keskeistä on huolehtia, että sisältö linkittyy aina yrityksen kotisivuille, jotka toimivat kotipesänä.

Facebookilla on 2,6 miljoonaa käyttäjää Suomessa. Nuoret siirtyvät sieltä pois, ja suurin kasvu tapahtuu tällä hetkellä vanhemmissa ikäryhmissä. Puro totesi Facebookin ongelmaksi, että sen algoritmi näyttää julkaisut vain noin 20 prosentille käyttäjistä.

– Mittaa tuloksia ja vaihda suuntaa tarvittaessa, Puro patisti.

Yrityksen julkaisun näkymistä voi tehostaa julkaisemalla silloin, kun oma yleisö on parhaiten paikalla. Tämän voi selvittää katsomalla yrityksen Facebook- sivun yläreunasta kohtaa kävijätiedot ja valitsemalla siitä avautuvasta näkymästä julkaisut. Sieltä avautuu valasta muistuttava kuvio, joka kertoo, milloin fanit ovat paikalla.

Koulutuksen järjestivät Kehitys-Parkki ja Suunta-ESR -hanke. Vastaava koulutus pidettiin marraskuussa Kihniössä.

 

 

Yritystulkista löydät oppaat, työkirjat ja laskentaohjelmat yrityksen liiketoiminnan ja talouden suunnitteluun niin uudelle kuin toimivallekin yritykselle. Lisäksi Yritystulkki sisältää valmiita lomakkeita ja sopimuspohjia yrityksen arjen eri tilanteisiin.